W praktyce

zobacz jak to działa

TRANSPORTER SCHODOWY VIMEC T09 ROBY
Vimec s.r.l.



 


 


Opis produktu

SCHODOŁAZ VIMEC T09 ROBY jest pojazdem gąsienicowym umożliwiającym osobom poruszającym się na wszystkich typach wózków inwalidzkich ręcznych na bezpieczne pokonywanie stopni schodów. Urządzenie zostało tak zaprojektowane, aby w łatwy sposób poruszać się nim zarówno po schodach jak i manewrować na płaszczyznach poziomych (podesty, spoczniki). Kierowanie nim nie wymaga żadnego wysiłku fizycznego ze strony osoby towarzyszącej. Urządzenie zasilane jest z baterii, ładowanej z prostownika będącego na wyposażeniu urządzenia. Naładowana bateria daje możliwość pokonania 23 standardowych biegów schodowych.

Idealny do stosowania przy likwidacji barier w budynkach użyteczności publicznej i mieszkaniach. Jest napędzany silnikiem elektrycznym, składany - łatwy do przenoszenia i transportu. Schodołaz posiada certyfikat CE i instrukcję w języku polskim.  




Parametry techniczne

       
  Kolor Niebieski RAL 5015  
       
       
  Waga urządzenia 47 kg (31 kg zespół jezdny, 10kg pochwyt - sterowanie)  
       
       
  Zasilanie

24 V przy pomocy 2 akumulatorów żelowych bez potrzeby konserwacji typu 12 V-12 Ah. Ładowarka elektroniczna wbudowana typu 24 V-3amp, z zastosowaniem technologii switching, zasilana bezpośrednio z sieci 230V.  Do kontroli stanu naładowania akumulatorów służy mikroprocesor, który umożliwia zaprogramowanie urządzenia w zależności od zastosowanego typu akumulatorów.  Gniazdko wtykowe dla kabla zasilającego ładowarkę znajduje się na korpusie urządzenia z przekaźnikiem, który ją wyłącza w przypadku podłączenia do sieci domowej. Stan naładowania akumulatorów wskazuje ZIELONA dioda na pochwycie. Gdy dioda jest cały czas zapalona, stan naładowania akumulatora wynosi od 100% do 20%. Gdy dioda migocze, wskazuje, że poziom naładowania osiągnął próg 20% i wtedy należy doładować akumulator. Podczas doładowania stan akumulatora jest wskazywany przez 4 diody, widoczne z tyłu urządzenia i następująco umiejscowione od strony lewej do prawej: ZIELONA CZERWONA-ŻÓŁTA-ZIELONA. Dioda zielona (po lewej stronie osoby patrzącej) wskazuje podłączenie do sieci domowej, dioda czerwona wskazuje, że akumulator jest ładowany, po zapaleniu diody żółtej (doładowanie w wysokości 80%) z urządzenia już można korzystać, zapalenie się diody zielonej (po prawej stronie osoby patrzącej) oznacza, że doładowanie zostało zakończone i że ładowarka wyłącza się i ustawia w pozycji „“stand-by”. Prawidłowe użytkowanie wymaga poczekania na zapalenie się wszystkich czterech diod.

 
       
       
  Napęd

Nie nawrotna przekładnia redukcyjna samohamowna z napędem na oś poprzez układ zębaty uruchamiany silnikiem brushless 24V-500w sterowany elektronicznie. Elektronika umożliwia 80% redukcję prądów rozruchowych poprzez pobór liniowy energii dostarczanej z akumulatorów, co zwiększa autonomię urządzenia i żywotność tychże akumulatorów, a poza tym zapewnia łagodny i stopniowy start, poczynając od pierwszych stopni schodów. Układ elektroniczny umożliwia również kontrolę prędkości, która pozostaje stała niezależnie od sytuacji operacyjnej. Zasilanie karty elektronicznej silnika odbywa się poprzez włączenie przycisków jazdy, sterowane przez jednoczesne przyzwolenie włożonego kluczyka i Stopu Awaryjnego wyłączonego zgodnie z Dyrektywą Maszynową – Dekret Prezydencki 459 z 24/07/96 punkt 1.2.4).wjazd 6,5 m/min., zjazd 7,7 m/min

 
       
       
  Prędkość przy pełnym obciążeniu 5 m/1’ podczas wjazdu; 5 m/1’ podczas zjazdu (taka sama prędkość również bez obciążenia).  
       
       
  Autonomia

PRZY PEŁNYM OBCIĄŻENIU  23 kondygnacje rzeczywiste, z których 22 kondygnacje, aż do migotania ZIELONEJ diody umieszczonej na pochwycie, która informuje o konieczności doładowania akumulatorów i 1 kondygnacji, aż do zatrzymania urządzenia.

 
       
       
  Gąsienice

wykonane z gumy odpornej na ścieranie o wysokim współczynniku tarcia, zapewniające przyczepność i nie pozostawiające śladów na powierzchni.

 
       
       
  Kąt nachylenia 35° maks.; wskaźnik nachylenia schodów jest wbudowany w pochwyt.  
       
       
  Udźwig 130 kg  
       
       
  Szerokość (głębokość) minimalna spocznika schodowego

970 mm z wózkiem z podnóżkiem i osobą niepełnosprawną na transporterze dla wersji A.R.P. (obsada kółek małych); 1.100 mm dla wersji P.P.P. (podest wielofunkcyjny).

 
       
       
  Minimalna szerokość schodów
820 mm

 
       
       
  Sterowanie

Umieszczone na pochwycie elementy sterujące posuwu i cofania; przycisk obsługowy umieszczony na urządzeniu służący do samodzielnego załadownia do samochodu części gąsienicowej.

 
       
       
  Transport

Transporter schodowy ulega rozmontowaniu na dwie części przy pomocy jednego manewru i bez wysiłku; korpus, stanowiący część cięższą, jest wyposażony w dwa uchwyty do podnoszenia; nadaje się do przewożenia w bagażniku normalnego samochodu.

 
       
       
  Użytkowanie

Transporter jest dostosowany do różnych typów wózków dzięki zastosowaniu zaczepów regulowanych na wysokość i szerokość.
WERSJA STANDARDOWA: może przewozić wózki składane wyposażone w uchwyty (nr kod. ISO 12.21.06.039 i 12.24.21.115 typu Panda), lub - dzięki seryjnym uchwytom nie samohamownym - z oparciem wyściełanym i pochwytem do pchania (nr kod. ISO 12.21.06.003) lub belką do usztywniania na oparciu (wózki bardzo lekkie – nr kod.  ISO 12.21.06.060), ale wszystkie z tylnymi kołami o dużej średnicy (Ø50-60 cm).
WERSJA A.R.P. (obsada kółek małych): ta wersja przewiduje pochwyt specjalnie zaprojektowany do transportu wszystkich wózków z małymi kółkami tylnymi (12/30 cm), lub tzw. wózki „posturalne” z odchylanym oparciem (nr kod. ISO 12.21.06.045, 12.21.03.006, 12.21.09.006 i 18.09.18.012).
WERSJA P.P.P. (Podest wielofunkcyjny): wersja z podestem dostosowanym do wszystkich wózków inwalidzkich i spacerowych, które ze względu na swoją charakterystykę nie mogą zostać zakotwiczone do dwóch poprzednich wersji, włącznie z wózkami elektronicznymi, pod warunkiem że ciężar całkowity osoby przewożonej i wózka nie przekracza udźwigu homologowanego.
Wjazd do góry i zjazd w dół po schodach odbywa się w wyniku zwykłego naciśnięcia dedykowanych przycisków: działanie na zasadzie stałego przyciskania elementu sterującego i opóźnienie 2 sek., aby bezwiedne naciśnięcie przycisku nie spowodowało przypadkowego uruchomienia transportera. Przemieszczenie jest ułatwione dzięki automatycznej interwencji 4 kółek pomocniczych (wystarczy lekkie naciśnięcie pionowe pochwytu, bez konieczności używania dźwigni czy przycisków elektrycznych), wszystkie wersje są wyposażone w łożyska kulkowe. 

 
       
       
  Zabezpieczenia

Reduktor samohamowny; kontrola elektroniczna prędkości, przyciski sterujące opóźnione, aby zapobiec przypadkowemu naciśnięciu; podwójny system mechanicznego zaczepienia pochwytu, kontrolowany przez mikro wyłącznik zabezpieczający; przyzwolenie ruchu tylko przy zaczepieniu mechanicznym (i elektrycznym) prawidłowo wykonanym; pas bezpieczeństwa i podgłówek regulowane. Zaczepy zabezpieczające wózki, uniemożliwiające przypadkowe otworzenie. STOP awaryjny. Ręczny manewr awaryjny polega na założeniu specjalnego narzędzia na czworokątny kołek, bezpośrednio połączony z przekładnią redukcyjną, umieszczony na przedniej części jednostki napędowej, aby móc wykonać wjazd i/lub zjazd ręczny w przypadku zatrzymania urządzenia na schodach.

 
       
       




Galeria zdjęć



Nasi partnerzy

projektowanie stron www